Η Διαρκής Ιερά Σύνοδος, μετά από μακρά και προφανώς δύσκολη διαβούλευση, κατέληξε σε μια αναλυτική απόφαση για τη στάση που θα τηρήσει η Εκκλησία της Ελλάδος σχετικά με την αντιμετώπιση της τρέχουσας επιδημίας. Μπορεί κανείς να τη διαβάσει, να σκεφθεί και να προβληματισθεί. Κάποιοι θα την θεωρήσουν ανεπαρκή, κάποιοι άλλοι θα την κατακρίνουν ως υποχωρητική απέναντι στην κοσμική πραγματικότητα. Πολλοί θα αναρωτηθούν τι πρέπει να κάνουν ως πιστοί: θα στερηθούν τις ακολουθίες, τα Μυστήρια, τις Προηγιασμένες Θείες Λειτουργίες; Όπως και με όλα τα μέτρα που λαμβάνονται και θα ληφθούν, κανένα δεν θα έχει πλήρη και αδιαμαρτύρητη αποδοχή.
Ωστόσο, στον χώρο της Εκκλησίας δίνεται μεγάλη σημασία στην αρετή της υπακοής. Όπως μας έχουν διδάξει κατά καιρούς οι πνευματικοί πατέρες, εκείνος που κάνει υπακοή αποθέτει την ευθύνη για τις πράξεις του σ’ εκείνον στον οποίο πειθαρχεί. Με συναίσθηση της δικής μας αναξιότητος, και παίρνοντας αφορμή από τους περιορισμούς που τίθενται για να αναθεωρήσουμε καθένας τη δική μας ζωή και στάση ως μέλη της Εκκλησίας, η ασφαλέστερη οδός είναι να κάνουμε κι εμείς υπακοή σ‘ αυτήν. Και να αξιοποιήσουμε τον χρόνο και την ευκαιρία που μας δίνεται για να συμβάλουμε στην κοινή προσπάθεια προσευχής ώστε η κρίση αυτή να περάσει όσο γίνεται συντομώτερα, με τις λιγότερες δυνατές συνέπειες για τη ζωή και την υγεία όλων των συνανθρώπων μας, σε κάθε γωνιά του κόσμου. Διότι στην εποχή μας καμιά γωνιά δεν είναι πολύ μακριά.
Σημείωση: Η ανάρτηση των σχολίων δεν σημαίνει αναγκαστικά υιοθέτηση όλων των απόψεων. Για το ποιος είναι Ορθόδοξος και ποιος δεν είναι, ας μην αποφαινόμαστε τόσο εύκολα...
Σημείωση: Η ανάρτηση των σχολίων δεν σημαίνει αναγκαστικά υιοθέτηση όλων των απόψεων. Για το ποιος είναι Ορθόδοξος και ποιος δεν είναι, ας μην αποφαινόμαστε τόσο εύκολα...
9 σχόλια:
Υπακοή;
Όλα έχουν το όριο τους
Το θέμα είναι πνευματικό!!!!!
Ἀντώνη μου, εἴμαστε πολύ θλιμένοι μέ ὅσα γίνονται αὐτές τίς ἡμέρες στήν Ἐκκλησία.
Ὄσο γιά τήν ὑπακοή, στήν ὁποία ἀναφέρεσαι, ἐπίτρεψέ μου νά καταθέσω ἕνα βραχύτατο σχόλιο:
Οἱ Πατέρες ΕΨΑΧΝΑΝ Γέροντα γιά νά κάνουν ὑπακοή. Δέν ἔκαμναν ὑπακοή σέ ἐκείνους, πού δέν ἦταν μέ τήν Ἀλήθεια.
Σέ ποιούς νά ὑπακούσουμε στήν τωρινή περίσταση;
Σέ ἐπισκόπους, ἐχθρούς τῆς Παναγιᾶς μας καί τοῦ Κυρίου μας;(Λατινόφρονες, φιλοσχισματικούς, ἐκκοσμικευμένους, οἰκουμενιστές...)
Σέ ἐπισκόπους, πού ἐφαρμόζουν τό δόγμα ''τά τοῦ Καίσαρος τῷ Καίσαρι καί τά τοῦ Θεοῦ τῷ ... Καίσαρι'';
Ἐάν ἡ ὐπακοή ἦταν ὑποχρεωτική καί χωρίς προϋποθέσεις πνευματικές, ἐκκλησιολογικές καί δογματικές, τότε, γιατί δέν ἔκαναν ὑπακοή καί οἱ Μεγἀλοι μας Ἱεράρχες Βασίλειος, Ἰωάννης καί Γρηγόριος στούς πατριάρχες τους, πού εἶχαν γίνει ἕνα μέ τούς αἱρετικούς (μονοφυσίτες) αὐτοκράτορες;;
Ίσως η στέρηση της λειτουργικής ζωής μας βοηθήσει να την ποθήσουμε καρδιακά και να εκτιμήσουμε τον θησαυρό τον οποίον ως δεδομένο και αυτονόητο απαξιώσαμε εν πολλοίς!!!!
Αδελφοί, συγχωρήστε την αδυναμία μου. Όποιος έχει την αγιότητα των μεγάλων Ιεραρχών και τη διάκριση των Πατέρων, ας πράξει κατά τη συνείδησή του. Όλοι θλιβόμαστε για την τρέχουσα κατάσταση. Ας τη δεχθούμε ως ένα είδος μαρτυρίου, και ο Θεός ας ελεήσει όλον τον κόσμο κατά τη δική Του πανσοφία και αλάθητη κρίση: το βέβαιο είναι ότι δεν πρόκειται να αδικήσει κανέναν.
Σοφά λόγια Αντώνη! Σ'ευχαριστώ!
Με συγχωρείτε πολύ. Είναι εντελώς λανθασμένη και αντορθόδοξη η άποψη ότι πρώτα πρέπει να γίνω άγιος ή να φθάσω σε ύψη ενός μεγάλου αγίου και μετά να κάνω αγία ανυπακοή ή αποτείχιση από την αίρεση κλπ. ΠΟΤΕ άγιος δεν είπε ότι τώρα αγίασα και συνεπώς θα συγκρουσθώ με τον αιρετίζοντα επίσκοπό μου ή με τον αυτοκράτορα κλπ. Άλλο το ένα και άλλο το άλλο. Υπακοή σε θέματα πίστεως ή ηθικής αν ο πνευματικός μου ή ο προϊστάμενός μου, με νουθετεί αντίθετα από τους Αγίους Πατέρες, όχι μόνο δεν κάνω ΠΟΤΕ αλλά και απομακρύνομαι τρέχοντας απ' αυτούς σε ακτίνα βεληνεκούς πυραύλου. Τα σύκα σύκα και η σκάφη σκάφη. Αν έκαναν υπακοή ο Χρυσόστομος, ο Στουδίτης, ο Παλαμάς, ο Μάρκος Ευγενικός, ο Μάξιμος Ομολογητής και τόσοι άλλοι μεγάλοι και μικροί, διάσημοι και άσημοι, μέχρι και ο τελευταίος γύφτος της γειτονιάς που ομολογεί Χριστό και προσέρχεται σε μαρτύριο, σήμερα δεν θα υπήρχε τίποτα. Αναγκάζομαι να γράψω πολλά αλλά το θέμα είναι καυτό και τα πράγματα πολύ δύσκολα.
https://katanixi.gr/2019/07/17/%CE%B5%CE%AF%CE%BD%CE%B1%CE%B9-%CE%B7-%CE%B1%CE%B3%CE%B9%CF%8C%CF%84%CE%B7%CF%84%CE%B1-%CF%80%CF%81%CE%BF%CF%8B%CF%80%CF%8C%CE%B8%CE%B5%CF%83%CE%B7-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CE%B1%CF%80%CE%BF%CF%84/
Είμαι πολύ περίεργος να μάθω πού υπάρχει λάθος στην εισήγηση αυτή. Διότι αν δεν υπάρχει και είναι ορθόδοξη, η αντίθετη άποψη ονομάζεται αντορθόδοξη, έξω από την Ιερά Παράδοση και τους Ιερούς Κανόνες και συνεπώς δεν σώζει. Το ζητούμενο δηλαδή. Κανένας δεν αποφάνθηκε αρνητικά για το ορθόδοξο φρόνημα κάποιου ή κάποιων. Στον χαμό που βιώνουμε, είναι εύκολη η αντορθόδοξη διολίσθηση από τον καθένα. Το θέμα είναι η διόρθωση. Πρώτιστα, είναι θέμα πνευματικού. Αν εκεί υπάρχει άλλη γραμμή, είναι δύσκολα και επαναφορά. Γενικός υποθετικός λόγος και τίποτα παραπάνω. Και σε βίντεο: https://www.youtube.com/watch?v=erN-AD283P8. Ο τελευταίος δεξιά καθιστός εισηγητής, είναι ο γράφων.
Δημοσίευση σχολίου