Όλοι ζούμε με τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας καθημερινά. Ρυθμίζει αθέατος τη συμπεριφορά μας στους δρόμους, τον ακολουθούμε (στο περίπου...) κι εμείς, μας βάζει σε μια στοιχειώδη σειρά και αποτρέπει πλήθος κακών συμβαμάτων (σκεφθήκατε ποτέ τι θα γινόταν αν δεν υπήρχε, έστω και ‘τσαλακωμένος’;). Και πρόσφατα έφτασε στη Βουλή για έγκριση η τελευταία του αναθεώρηση.
Στη νέα μορφή λοιπόν προβλέπει ποικίλες παραβάσεις και αντίστοιχες τσουχτερές ποινές (πρόστιμα, αφαίρεση πινακίδων και διπλωμάτων κ.ο.κ.). Καλά όλα αυτά στη θεωρία. Στην πράξη όμως; Για να βεβαιωθεί μια παράβαση πρέπει να υπάρχουν τα αντίστοιχα όργανα. Πού είναι αυτά; Προσωπικά έχω ξεχάσει πότε είδα τελευταία φορά τροχονόμο στους δρόμους όπου κινούμαι, ακόμη και σε ώρες μεγίστης αιχμής, με λαϊκές αγορές και άλλα γεγονότα που φορτίζουν ακόμη περισσότερο τις κυκλοφοριακές συνθήκες. Ποιος θα καταγράψει τις παραβιάσεις του ερυθρού σηματοδότη; Οι πεζοί που περνούν τη διάβαση και παράλληλα δέχονται και το υβρεολόγιο του οδηγού που επιμένει να περάσει σαν βολίδα ανάμεσά τους; Ποιος θα πείσει τους Έλληνες οδηγούς να μη μιλούν στο κινητό την ώρα που κάνουν ελιγμούς στάθμευσης σε δρόμους με μεγάλη κίνηση; Και ποιος θα τους διδάξει να μη φράζουν τις μεγάλες διασταυρώσεις όταν στην απέναντι πλευρά τα οχήματα είναι ακινητοποιημένα;
Για να καταλάβει κανείς πόσο απέχουμε από την ορθή οδική συμπεριφορά, δεν έχει παρά να οδηγήσει για λίγες μέρες σε κάποια πολιτισμένη χώρα εκτός Ελλάδος. Όχι ότι εκεί κυκλοφορούν μόνο άγγελοι: και οι ξένοι έχουν και παραβάτες και μεθυσμένους οδηγούς και τροχαία ατυχήματα. Από την άλλη όμως φυλακίζουν ακόμη και υπουργούς και βασιλιάδες για τροχαίες παραβάσεις, και τα αρμόδια όργανα δεν σηκώνουν αντιρρήσεις του τύπου «Ξέρεις ποιος είμαι εγώ;». Και γενικά καλλιεργούν από μικρή ηλικία μια στάση σεβασμού προς την έννομη τάξη και κυρίως προς όλους τους άλλους που χρησιμοποιούν τους δρόμους είτε ως πεζοί είτε ως εποχούμενοι (ας μη μιλήσουμε επι του παρόντος για άλλες εκδηλώσεις κοινωνικής συμπεριφοράς). Από τον πήχυ αυτόν απέχουμε ακόμη πάρα πολύ.
Στη νέα μορφή λοιπόν προβλέπει ποικίλες παραβάσεις και αντίστοιχες τσουχτερές ποινές (πρόστιμα, αφαίρεση πινακίδων και διπλωμάτων κ.ο.κ.). Καλά όλα αυτά στη θεωρία. Στην πράξη όμως; Για να βεβαιωθεί μια παράβαση πρέπει να υπάρχουν τα αντίστοιχα όργανα. Πού είναι αυτά; Προσωπικά έχω ξεχάσει πότε είδα τελευταία φορά τροχονόμο στους δρόμους όπου κινούμαι, ακόμη και σε ώρες μεγίστης αιχμής, με λαϊκές αγορές και άλλα γεγονότα που φορτίζουν ακόμη περισσότερο τις κυκλοφοριακές συνθήκες. Ποιος θα καταγράψει τις παραβιάσεις του ερυθρού σηματοδότη; Οι πεζοί που περνούν τη διάβαση και παράλληλα δέχονται και το υβρεολόγιο του οδηγού που επιμένει να περάσει σαν βολίδα ανάμεσά τους; Ποιος θα πείσει τους Έλληνες οδηγούς να μη μιλούν στο κινητό την ώρα που κάνουν ελιγμούς στάθμευσης σε δρόμους με μεγάλη κίνηση; Και ποιος θα τους διδάξει να μη φράζουν τις μεγάλες διασταυρώσεις όταν στην απέναντι πλευρά τα οχήματα είναι ακινητοποιημένα;
Για να καταλάβει κανείς πόσο απέχουμε από την ορθή οδική συμπεριφορά, δεν έχει παρά να οδηγήσει για λίγες μέρες σε κάποια πολιτισμένη χώρα εκτός Ελλάδος. Όχι ότι εκεί κυκλοφορούν μόνο άγγελοι: και οι ξένοι έχουν και παραβάτες και μεθυσμένους οδηγούς και τροχαία ατυχήματα. Από την άλλη όμως φυλακίζουν ακόμη και υπουργούς και βασιλιάδες για τροχαίες παραβάσεις, και τα αρμόδια όργανα δεν σηκώνουν αντιρρήσεις του τύπου «Ξέρεις ποιος είμαι εγώ;». Και γενικά καλλιεργούν από μικρή ηλικία μια στάση σεβασμού προς την έννομη τάξη και κυρίως προς όλους τους άλλους που χρησιμοποιούν τους δρόμους είτε ως πεζοί είτε ως εποχούμενοι (ας μη μιλήσουμε επι του παρόντος για άλλες εκδηλώσεις κοινωνικής συμπεριφοράς). Από τον πήχυ αυτόν απέχουμε ακόμη πάρα πολύ.
3 σχόλια:
Τα καλά των Φράγκων τα πετάμε και κρατάμε τα σκουπίδια τους.
Δεν είναι η βαρύτητα της ποινής που αποτρέπει το έγκλημα, αλλά η βεβαιότητα της τιμωρίας (Άγγλος νομομαθής, του οποίου το όνομα δεν καταφέρνω να θυμηθώ).
Τροχονόμους (και μάλιστα θήλεις) βλέπουμε σε πληθώρα μόνο σε βιντεάκια από τη Β.Κορέα, όπου όμως τα οχήματα σπανίζουν....!!! Στη χώρα μας οι αστυνομικοί θεωρούν αγγαρεία να εκτελούν υπηρεσία τροχονόμου, εκτός αν είναι να ρυθμίσουν την κίνηση για να περάσουν τα πρωθ/υπουργικά αυτοκίνητα, ή σε διάφορες τελετές, οπότε θα φανούν! Όταν χαλάσουν οι σηματοδότες τότε προκύπτει το χάος....
Δημοσίευση σχολίου