Πέμπτη 22 Ιουλίου 2010

Παραβολές για τον καιρό της κρίσης (4)

‘Τότε έρχεται ο Πέτρος και του λέει: «Κύριε, πόσες φορές θα με βλάψει ο αδελφός μου και θα τον συγχωρήσω; Μέχρι εφτά φορές;». Του λέει ο Ιησούς: «Όχι μέχρι εφτά, αλλά μέχρι εβδομήντα φορές εφτά. Η βασιλεία των ουρανών μοιάζει με βασιλιά που θέλησε να λογαριασθεί με τους δούλους του. Καθώς άρχισε το λογαριασμό, του έφεραν κάποιον που του χρωστούσε μύρια τάλαντα. Μια και δεν είχε να τα πληρώσει, πρόσταξε ο κύριός του να πουληθεί αυτός και η γυναίκα του και τα παιδιά του και όλα όσα είχε, για να ξεχρεώσει. Ο δούλος έπεσε και τον προσκυνούσε λέγοντας: ‘Κύριε, δείξε μου έλεος, και θα σου τα δώσω όλα’. Ο κύριος τον σπλαχνίσθηκε, τον απέλυσε και του χάρισε όλο το δάνειο. Βγαίνοντας εκείνος ο δούλος βρήκε ένα συνάδελφό του που του χρωστούσε εκατό δηνάρια, τον άρπαξε από το λαιμό και τον έπνιγε λέγοντας: ‘Δώσε μου αυτά που μου χρωστάς’. Ο δούλος εκείνος έπεσε στα πόδια του και τον παρακαλούσε λέγοντας: ‘Δείξε μου έλεος και θα σου τα δώσω’. Εκείνος όμως δεν ήθελε και τον έστειλε στη φυλακή μέχρι να εξοφλήσει το χρέος. Βλέποντας οι άλλοι δούλοι όσα έγιναν λυπήθηκαν πολύ, και ήλθαν και τα είπαν όλα στον κύριό τους. Τότε ο κύριος προσκάλεσε τον δούλο και του είπε: ‘Πονηρέ δούλε, σου χάρισα όλο εκείνο το χρέος επειδή με παρακάλεσες. Δεν έπρεπε κι εσύ να ελεήσεις τον σύνδουλό σου όπως κι εγώ ελέησα εσένα;’ Και οργισμένος τον παρέδωσε στους βασανιστές μέχρις ότου να εξοφλήσει όλα όσα χρωστούσε. Έτσι θα κάνει και με σας ο επουράνιος πατέρας μου αν δεν συγχωρήσετε καθένας τον αδελφό του από την καρδιά σας για τα παραπτώματά του».

Επειδή βλέπουμε γύρω μας να προβάλλεται κατά κόρον η προτεσταντική ηθική που θέλει για κάθε παράπτωμα ‘να πληρώσουν οι ένοχοι’ (πάντα κάποιοι άλλοι), ας θυμηθούμε και την πλευρά αυτή. Μου ήρθε στο νου σήμερα καθώς διάβασα την τελευταία φράση της δήλωσης-επιστολής της οικογένειας του δολοφονημένου δημοσιογράφου Σ. Γκιόλια.

Δεν υπάρχουν σχόλια: