Τρίτη 18 Ιουλίου 2023

Ομολογία

Ο διάσημος τυφλός τενόρος Αντρέα Μποτσέλι δίνει σήμερα συναυλία στην Αθήνα. Με αφορμή το γεγονός αυτό, η Καθημερινή δημοσίευσε πριν μία εβδομάδα μια συνέντευξή του. Αντιγράφω από αυτήν κάποια αξιοσημείωτα αποσπάσματα. «Προσπάθησα να τιμήσω με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τη φωνή μου, την οποία έλαβα από τον ουρανό και για την οποία δεν έχω καμία πίστωση». Ερώτηση: «Ποιο είναι το μεγαλύτερο μάθημα που σας έχει δώσει η ζωή;» Απάντηση: «Η σημασία της πίστης και μιας ζωής βασισμένης στον σεβασμό προς τον πλησίον, εκείνες οι οικουμενικές αξίες που προσωπικά εντοπίζω στις διδασκαλίες του Ευαγγελίου, μιας υπέρτατης ηθικής φιλοσοφίας. Το σπουδαιότερο μάθημα πιστεύω ότι είναι η αντίληψη ότι το καλό είναι πάντα η καλύτερη επιλογή, η μόνη εύλογη επανάσταση, ο μόνος δυνατός δρόμος. Εξ ου και η επιτακτική ανάγκη να εφαρμόσω στην πράξη αυτές τις χριστιανικές αξίες – προσωπικά, δημόσια, κοινωνικά – που μου δίδαξαν οι γονείς μου και που με τη σειρά μου προσπάθησα να μεταδώσω στα παιδιά μου».

     Δεν ξέρω αν περίμενε ή φανταζόταν μια τέτοια απάντηση η δημοσιογράφος που πήρε τη συνέντευξη. Ωστόσο, σε μια εποχή που κάθε ‘περίεργος’ (όσο στρεβλός ή ‘εναλλακτικός’ κι αν είναι) έχει προβεβλημένο δημόσιο λόγο, και μάλιστα πολλές φορές χωρίς αντίλογο, η αναφορά σε Ευαγγέλιο και χριστιανικές αξίες από έναν παγκόσμια καταξιωμένο εκπρόσωπο της τέχνης οφείλει να ξεχωρίσει και να αναδειχθεί ως αυτό που είναι: μια ευθαρσής ομολογία.

 

Δεν υπάρχουν σχόλια: