Κυριακή 25 Δεκεμβρίου 2022

Εόρτιον

Μέρα που είναι, ας ακούσουμε κάτι από τον πατερικό λόγο του Αγ. Γρηγορίου του Θεολόγου για την εορτή:

     «Τι πρωτάκουστη ένωση! Πόσο παράδοξη ανάμειξη! Ο Ων γίνεται, ο Άκτιστος κτίζεται, ο Αχώρητος χωρείται,… Εκείνος που πλουτίζει τους άλλους γίνεται πτωχός. Πτωχεύει προσλαμβάνοντς την δική μου φύση, για να πλουτήσω εγώ την Θεότητά Του… Έλαβα την θεία εικόνα και δεν την φύλαξα. Λαμβάνει ο Χριστός την φύση μου, ώστε και την εικόνα να διασώσει και την φύση μου να απαθανατίσει. Έρχεται σε δεύτερη κοινωνία μαζί μου, πολύ πιο θαυμαστή από την πρώτη. Διότι τότε έδωσε στον άνθρωπο το ανώτερο (δηλαδή το κατ’ εικόνα Θεού), ενώ τώρα λαμβάνει το κατώτερο (δηλαδή την φύση μας). Αυτό είναι ακόμη πιο ταιριαστό στον Θεό, αυτό είναι, για όσους διαθέτουν κρίση, υψηλότερο».

[Από το βιβλίο του Ιερομονάχου Γρηγορίου ‘Ο Άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος’, 2022, σελ. 136]



Δεν υπάρχουν σχόλια: