Τετάρτη 11 Ιουνίου 2008

Ο παραλογισμός της διαφήμισης

Ανάμεσα στις παραξενιές της σύγχρονης διαφήμισης (‘η τέχνη να πείθεις τους ανθρώπους ότι δεν μπορούν να ζήσουν χωρίς κάποιο πράγμα, την ύπαρξη του οποίου μέχρι χθες αγνοούσαν τελείως’) είναι κι αυτή: να διαφημίζεις τη συσκευασία και όχι το περιεχόμενο. Παράδοξο; Κάθε τόσο βλέπουμε διαφημίσεις κυρίως για προϊόντα καπνού (κοινώς τσιγάρα) που μας πλασάρουν την ίδια θανατηφόρα ουσία σε διαφορετικό κουτί (οκτάγωνο, με στρογγυλεμένες άκρες, σκληρό ή μαλακό, ίσως αύριο με γρίλιες εξαερισμού, τρίγωνο ή οβάλ). Λες και ο καρκίνος, το έμφραγμα και η αποφρακτική πνευμονοπάθεια θα αλλάξουν συνήθειες ανάλογα με το σχήμα του κουτιού. Ή λες και ο καπνιστής αγοράζει τα τσιγάρα για το πακέτο. Τουλάχιστον ας τα πουλάνε άδεια, σαν συλλεκτικό είδος (σίγουρα η συλλογή πακέτων είναι πιο ακίνδυνη συνήθεια από το κάπνισμα). Μέχρι να απαγορευθεί τελείως η διαφήμιση του καπνού, όπως σε όλες τις πολιτισμένες χώρες.

Δεν υπάρχουν σχόλια: