Τετάρτη 18 Δεκεμβρίου 2019

Διαμαρτυρίες


Ας μας συγχωρήσουν τη διαμαρτυρία οι κάθε είδους διαμαρτυρόμενοι (με την γενική και όχι τη θρησκευτική έννοια του όρου) που ποτέ δεν έλειψαν από την κοινωνία, αλλά που φαίνεται να ‘ευδοκιμούν’ (συμβατική η χρήση του ρήματος) ιδιαίτερα στην εποχή μας. Ο λόγος; Απέκτησαν – με το «έτσι θέλω» και με την αυξανόμενη ανοχή συγκεκριμένων πολιτικών, που τους χρησιμοποιούν ως ‘πολιορκητικές μηχανές’ εναντίον του ‘συστήματος’ – τη δύναμη και τη δυνατότητα να διαταράσσουν κατά βούλησιν τη λειτουργία ολόκληρης της κοινωνίας στην οποία ζουν, με μόνο σκοπό την προβολή των αιτημάτων τους. Το αν αυτά είναι δίκαια ή άδικα, αν αφορούν σε νόμιμες διεκδικήσεις ή καταχρηστικές απαιτήσεις, αν αποτελούν έκφραση ουσιαστικών δικαιωμάτων ή απλώς εθιμικό εκβιασμό του κράτους, μικρή σημασία έχει. Διότι, όπως στην περίπτωση του ψεύτη βοσκού που φώναζε κάθε τόσο «Λύκος στα πρόβατα!» χωρίς λόγο και κανένας δεν τον πίστεψε όταν πράγματι εμφανίσθηκε ο λύκος, έτσι γίνεται και με τις διάφορες ‘διαμαρτυρίες’. Έχουμε βαρεθεί να ακούμε για ‘αντιλαϊκά μέτρα’ και άλλα στερεότυπα ανιαρά και συχνά εξωπραγματικά συνθήματα και να βλέπουμε μερικές δεκάδες αργόσχολους να αποκλείουν κεντρικούς δρόμους και να κάνουν παρελάσεις κομματικής επίδειξης, εμποδίζοντας όλον τον υπόλοιπο κόσμο να κάνει τις δουλειές του και το κράτος να συνεχίσει να λειτουργεί όπως πρέπει. Και όλα αυτά σε εποχή που δεχόμαστε αυξημένη επιθετική δραστηριότητα από μέρους των γειτόνων μας, την οποία θα έπρεπε να αντιμετωπίζουμε με σοβαρότητα και με επίγνωση των περιστάσεων. Δυο ιδιότητες που φαίνεται να λείπουν από τον εθνικό μας φαινότυπο. 

3 σχόλια:

  1. Πέντε σωστές κουβέντες που δεν θα καταλάβουν ποτέ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. κύριε Παπαγιάννη, παρακολουθώ χρόνια το εκλεκτό ιστολόγιό σου.
    Παρακαλώ να εκφέρω αντιρρητικό λόγο.
    Είσαστε πολλοί άνθρωποι, γιατρέ, που έχετε αλλεργία όταν διεκδικούν κάποιοι συνάνθρωποι δικαιώματα (δικαίως ή αδίκως, δεν το εξετάζω).
    Γιατί όμως δεν δείχνετε την ίδια μοιρολατρία, όταν οι "ωραίες" κυβερνήσεις αυθαδιάζουν επάνω σας ή στα ιερά σας; Τότε γιατί διαμαρτύρεστε;

    Κι ένας άλλος προβληματισμός: Δεν σάς κάνει εντύπωση ότι τα ΜΜΕ (με τον βρώμικο ρόλο τους που επανειλημμένως έχεις καταγγείλει) αντιτάσσονται σε κάθε μορφή απεργίας;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Δεκτός ο αντιρρητικός λόγος. Δεν ξέρω πόσοι άλλοι "έχουν αλλεργία" σαν αυτή που περιγράφετε, κι έτσι μιλώ μόνο για μένα. Κάποτε (είμαι αρκετά μεγάλος για να θυμάμαι παλιότερες εποχές) οι απεργίες γίνονταν για θέματα σοβαρά. Τις τελευταίες δεκαετίες αυτές γίνονται για όλο και πιο ελάσσονα ζητήματα και για αυθαίρετα "δικαιώματα" που ουσιαστικά ενεργούν εις βάρος όλων των άλλων (π.χ. παρακώλυση συγκοινωνιών, μεταφορών κ.τ.λ.). Καθένας δικαιούται να διαμαρτύρεται, όχι όμως να δημιουργεί δίκαιο. Γι' αυτό υπάρχουν οι θεσμικές εξουσίες, που εκτός από το να το παράγουν οφείλουν και να το διασφαλίζουν και να το εφαρμόζουν.
    Οι γραπτές διαμαρτυρίες που διατυπώνουμε για τις αυθάδειες στα ιερά και τα όσιά μας δεν δημιουργούν κοινωνικό πρόβλημα. Καθένας ιεραρχεί τις αξίες του και υποστηρίζει τα μείζονα, όχι όμως επιβάλλοντας με το "έτσι θέλω" τη γνώμη του. Όσο για τα ΜΜΕ, δεν νομίζω ότι χρειάζεται να πω κάτι: εξυπηρετούν δικά τους συμφέροντα, και στα πλαίσια αυτά αντιτάσσονται (ή υποστηρίζουν, από την αντίθετη πλευρά) όποιες ενέργειες προωθούν τα συμφέροντα αυτά.
    Ευχαριστώ για το σχόλιο, και σας εύχομαι καλά Χριστούγεννα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή