Τρίτη 26 Φεβρουαρίου 2019

Αιτιώδης συνάφεια;

Διαβάζω στο ιστολόγιο ‘Ακτίνες’ ότι σύμφωνα με απόφαση της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Χανίων που  εγκρίθηκε από τον Εισαγγελέα Εφετών Κρήτης, η... διακόσμηση τοίχων δημοσίων κτιρίων (π.χ. σχολείων) με graffiti σατανιστικά ή πανθεϊστικά ή κάθε κοπής παγανιστικά δεν αποτελεί παράνομο, αθέμιτο και καταχρηστικό θρησκευτικό προσηλυτισμό ούτε δημόσια κακόβουλη βλασφημία και καθύβριση της Ανατολικής Ορθόδοξης Εκκλησίας του Χριστού αλλά απλώς νόμιμη εκδήλωση καλλιτεχνικής έμπνευσης, άξια προστασίας και συντήρησης. Μάλιστα. Κι ακούω παράλληλα στις ειδήσεις για τις φοβερές θεομηνίες που πλήττουν τον νομό Χανίων και δεν αφήνουν όρθια ούτε ιστορικά γεφύρια ούτε βουνά ούτε δρόμους. Κι έχουν και ανθρώπινα θύματα.
     Έχουν σχέση τα δυο γεγονότα μεταξύ τους; Φυσικά εμείς οι άνθρωποι δεν μπορούμε να υπαγορεύουμε στον Θεό πώς να ενεργεί, ούτε να ερμηνεύουμε αυθαίρετα και κατά τη δική μας βούληση τις δικές Του κρίσεις και αποφάσεις και ενέργειες. Μπορούμε ωστόσο να συλλογιζόμαστε και να αναρωτιόμαστε: Μήπως οι πλημμύρες και τα λοιπά δεινά στον νομό Χανίων σχετίζονται και με τέτοιου είδους αποφάσεις και ενέργειες ημών των ανθρώπων; Ας θυμηθούμε τον ψαλμικό στίχο που έχουμε ξαναγράψει: «Εἰ ἐπελαθόμεθα τοῦ ὀνόματος τοῦ Θεοῦ ἡμῶν καὶ εἰ διεπετάσαμεν χεῖρας ἡμῶν πρὸς Θεὸν ἀλλότριον, οὐχὶ ὁ Θεὸς ἐκζητήσει ταῦτα;» [Ψ. 43: 21-22]. Δεν θα μας ζητήσει λογαριασμό ο Θεός αν Τον ξεχνάμε και απλώνουμε τα χέρια μας σε ξένες θεότητες; Δεν μπορεί να παίζει κανείς με τον «ζώντα Θεόν».

9 σχόλια:

  1. Και στο Μάτι το καλοκαίρι; Κι εκεί στην ευρύτερη περιοχή προηγήθησαν δύο μεγάλες βλασφημίες. Και αλλού ανάλογα. Λέμε τώρα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΣΤΗΝ ΚΑΛΙΦΟΡΝΙΑ ΤΩΝ Η.Π.Α. GRAFFITI ΕΙΣ ΔΗΜΟΣΙΑ ΚΑΙ ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΚΤΙΡΙΑ(ΧΩΡΙΣ ΑΔΕΙΑ ΤΟΥ ΙΔΙΟΚΤΗΤΟΥ) ΕΙΝΑΙ ΠΛΗΜΜΕΛΗΜΑ,ΕΑΝ Η ΖΗΜΙΑ ΕΙΝΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΑΠΟ 400 ΔΟΛ. ΕΙΝΑΙ ΚΑΚΟΥ- ΡΓΗΜΑ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αμάν! Ο γιατρός έπαθε ... Αμβρόσιο!
    Ρε παιδιά , έναν γιατρό ρε παιδιά! Έναν γιατρό για τον ..... γιατρό!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ανώνυμε, δεν ξέρω αν πρέπει να θυμώσω ή να (χαμο)γελάσω, κι έτσι προτιμώ το δεύτερο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Παπαγιάννη, και γω δεν ήξερα αν έπρεπε να σε λυπηθώ η να σε χλευασω για τις σκοταδιστικές απόψεις που εξέφρασε και έτσι και γω προτίμησα το δεύτερο.
      Τουλάχιστον σου έφτιαξα το κέφι από ότι ομολογείς...
      Αν και για να ναι ειλικρινής όταν προτοδιαβασα το κείμενό σου εγώ προσωπικά χαλαστηκα....

      Διαγραφή
  5. Εγώ πάντως θα θύμωνα και θα το διέγραφα. Και μάλιστα ανώνυμος. Θα συμπληρώσω, απαράδεκτος. Αν υπήρχαν 10 Αμβρόσιοι στην Ιεραρχία, το τοπίο θα ήταν εντελώς διαφορετικό. Όχι ότι είναι σε όλα σωστός αλλά οι φωνές αυτές λείπουν δραματικά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Τι ακριβώς είναι σκοταδιστικό; Το να συλλογιζόμαστε και να αναρωτιόμαστε, που σημειώνω στη δεύτερη παράγραφο; Ούτε προφήτης είμαι ούτε διορατικό χάρισμα έχω. Απλώς προσπαθώ να δω και λίγο πίσω από τις "συμπτώσεις" που περνούν απαρατήρητες. Αν βλέπω σωστά ή όχι, δεν είμαι αρμόδιος να το κρίνω ο ίδιος. Πάντως ελπίζω όταν δευτεροδιάβασες το κείμενο να το είδες κάπως διαφορετικά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Νομιζω υβρη,υπο την ευρεια εννοια,πρατουμε οταν ενεργουμε εκτος των οριων που πρεπει να κινουμαστε η απο αγνοια η κυριως αγνοωντας τα,και στα μικρα και ασημαντα (κατα την αποψη μας)και στα μεγαλα και σημαντικα.Για τα μικρα και ασημαντα εχουμε την θεωρια της πεταλουδας που το πεταγματης στον Ειρηνικο προκαλει θυελλες στον Ατλαντικο.Ακομη και στην περιπτωση που καποιος πιστευει στην υλη αν καποια επεμβαση μας την "ξενιζει" αυτη μας "θεωρει" υβριστες και απαντα με Νεμεση.Οι αυθαιρεσιες πανω στο σωμα της γης ειναι ,σε καθε περιπτωση πιστεως,ΑΜΑΡΤΗΜΑΤΑ-ΣΦΑΛΜΑΤΑ -ΛΑΘΗ και ΠΛΗΡΩΝΟΝΤΑΙ.Η δε αγωγη μας για να ειναι σωστη προυποθετει την συμμορφωση μας και στα εκ πρωτης οψεως απλα και ασημαντα και οχι να υποστηριζονται κατα οποιονδηποτε τροπο οι εκτροπες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή