Στον απόηχο των χθεσινών βιαίων επεισοδίων στις πόλεις μας για την ‘επέτειο Γρηγορόπουλου’, θα συνιστούσα σε κάθε μαθητή Λυκείου, σε κάθε φοιτητή, σε κάθε νέο άνεργο ή εργαζόμενο, να περάσει μια μέρα ή έστω λίγες ώρες από ένα Τμήμα Επειγόντων Περιστατικών ενός νοσοκομείου που εφημερεύει. Να σταθεί σε μια γωνιά και να βλέπει και να ακούει τα δρώμενα, και να συλλογιέται λιγάκι.
Τι θα έβλεπε π.χ. σήμερα στον δικό μου χώρο, από τη δική μου οπτική γωνία; Μια γυναίκα που ήρθε με βήχα λίγων ημερών και η αξονική της δείχνει μια μάζα 7 εκατοστών, πιθανώς και μ' ένα "παιδί" της στον άλλο πνεύμονα. Έναν νέο άνθρωπο με αιματολογική πάθηση που ανέπτυξε ένα σοβαρό πνευμονικό πρόβλημα στη διάρκεια της θεραπείας του. Μια συνάδελφο που μπαίνει με προκάρδιο πόνο και την υποψία εμφράγματος. Μια γυναίκα με το ισχίο χειρουργημένο δυο φορές, που τώρα είναι υποψήφιο για τρίτη επέμβαση. Την αδελφή της να βγαίνει από επέμβαση καταρράκτη σ' ένα μάτι με προηγούμενη αποκόλληση. Το τηλέφωνο να μου αναγγέλλει ότι ο ασθενής στην εντατική απεβίωσε. Τον σύζυγο της άλλης χειρουργημένης γυναίκας να ρωτάει ανήσυχος για το πώς πήγε (ίσως η καλύτερη περίπτωση από όλες τις άλλες). Έναν ηλικιωμένο να προσέρχεται με αιμοπτύσεις και ανοικτά όλα τα ενδεχόμενα. Κι όλα αυτά σε έναν μόνο γιατρό, μέσα σε μόλις δυο ώρες.
Κι ύστερα από αυτή την εμπειρία, θα πρότεινα στον καθένα να σκεφτεί, με το χέρι στην καρδιά: τι ακριβώς επιδιώκει και τι κερδίζει πετώντας πέτρες και μολότωφ, σπάζοντας βιτρίνες και αυτοκίνητα, καίγοντας ξένη περιουσία, καταστρέφοντας τα κοινά, ασελγώντας πάνω στις πόλεις μας με κάθε ευκαιρία; Αν μπορούσε να αποτρέψει ή να διορθώσει μια μόνο από τις αναρίθμητες μικρές ή μεγάλες τραγωδίες της καθημερινότητας, ίσως η οργή του να είχε κάποιο νόημα. Τώρα αποδεικνύεται τελείως ανόητη, και γι’ αυτό εγκληματική. Όσο και η ανεκτική συμπεριφορά των αρχόντων της ‘πόλεως’.
Θα πρότεινα και σε κάθε εκπαιδευτικό της Μέσης και της Ανώτατης παιδείας να πάει τους μαθητές/φοιτητές του μια επίσκεψη σ’ ένα ΤΕΠ σε μέρα εφημερίας. Και να τους ζητήσει να γράψουν τις εμπειρίες τους. Ίσως μια τέτοια βασική εκπαίδευση να άφηνε πιο πολλά ωφέλη από τις διάφορες ‘πολιτιστικές δράσεις’.
Τι θα έβλεπε π.χ. σήμερα στον δικό μου χώρο, από τη δική μου οπτική γωνία; Μια γυναίκα που ήρθε με βήχα λίγων ημερών και η αξονική της δείχνει μια μάζα 7 εκατοστών, πιθανώς και μ' ένα "παιδί" της στον άλλο πνεύμονα. Έναν νέο άνθρωπο με αιματολογική πάθηση που ανέπτυξε ένα σοβαρό πνευμονικό πρόβλημα στη διάρκεια της θεραπείας του. Μια συνάδελφο που μπαίνει με προκάρδιο πόνο και την υποψία εμφράγματος. Μια γυναίκα με το ισχίο χειρουργημένο δυο φορές, που τώρα είναι υποψήφιο για τρίτη επέμβαση. Την αδελφή της να βγαίνει από επέμβαση καταρράκτη σ' ένα μάτι με προηγούμενη αποκόλληση. Το τηλέφωνο να μου αναγγέλλει ότι ο ασθενής στην εντατική απεβίωσε. Τον σύζυγο της άλλης χειρουργημένης γυναίκας να ρωτάει ανήσυχος για το πώς πήγε (ίσως η καλύτερη περίπτωση από όλες τις άλλες). Έναν ηλικιωμένο να προσέρχεται με αιμοπτύσεις και ανοικτά όλα τα ενδεχόμενα. Κι όλα αυτά σε έναν μόνο γιατρό, μέσα σε μόλις δυο ώρες.
Κι ύστερα από αυτή την εμπειρία, θα πρότεινα στον καθένα να σκεφτεί, με το χέρι στην καρδιά: τι ακριβώς επιδιώκει και τι κερδίζει πετώντας πέτρες και μολότωφ, σπάζοντας βιτρίνες και αυτοκίνητα, καίγοντας ξένη περιουσία, καταστρέφοντας τα κοινά, ασελγώντας πάνω στις πόλεις μας με κάθε ευκαιρία; Αν μπορούσε να αποτρέψει ή να διορθώσει μια μόνο από τις αναρίθμητες μικρές ή μεγάλες τραγωδίες της καθημερινότητας, ίσως η οργή του να είχε κάποιο νόημα. Τώρα αποδεικνύεται τελείως ανόητη, και γι’ αυτό εγκληματική. Όσο και η ανεκτική συμπεριφορά των αρχόντων της ‘πόλεως’.
Θα πρότεινα και σε κάθε εκπαιδευτικό της Μέσης και της Ανώτατης παιδείας να πάει τους μαθητές/φοιτητές του μια επίσκεψη σ’ ένα ΤΕΠ σε μέρα εφημερίας. Και να τους ζητήσει να γράψουν τις εμπειρίες τους. Ίσως μια τέτοια βασική εκπαίδευση να άφηνε πιο πολλά ωφέλη από τις διάφορες ‘πολιτιστικές δράσεις’.
Πείτε τα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣΗΜΕΡΑ ΤΕΣΣΕΡΑ ΒΑΣΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΠΟΥΣΙΑΖΟΥΝ ΑΠΟ ΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ. ΘΕΟΣ(ΧΡΙΣΤΟΣ), ΙΣΤΟΡΙΑ,ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΚΑΙ ΠΕΙΘΑΡΧΙΑ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΒασική εκπαίδευση
ΑπάντησηΔιαγραφήΝαι
Αλλά για μπάτσους
Δεν τραβάμε όπλο σε αποθρασυμενο 16χρονο πιτσιρικά και τον πυροβολούμε επειδή έτσι γουστάρουμε
Ο αστυνομικός οφείλει να προστατεύει τον πολίτη, όχι να τον πυροβολει
Ακόμα και όταν ο πολίτης έχει αποθρασυνθει απέναντι του
Και όταν παγιωθεί αυτή η βασική εκπαίδευση στο αστυνομικό σώμα, και βόλτα σε νοσοκομείο να πάμε μίστερ Παπαγιάννη μου, και βόλτα εις τας εξοχας να πάμε, και όπου αλλού θετενε...
Αλλά μέχρι τότε.....
Μολότοφ και να αγιασει το χέρι του άναρχα που τσουρουφλισε μπάτσο....
Αν πως....
Ανώνυμε, μιλάμε για το 2018 (και για κάθε χρόνο και κάθε ημερομηνία) και όχι για το 2008. Καμιά χρήση βίας δεν δικαιολογείται, ούτε από τη μία ούτε από την άλλη πλευρά. Εσύ μιλάς μόνο για "μπάτσους" (αυτοί στην εκπαίδευσή τους έχουν δει και νοσοκομεία και νεκροτομεία και τροχαία κι απ' όλα τα καλά). Γιατί δεν ρωτάς τους πανεπιστημιακούς που τους σπάσανε τα γραφεία και όλους όσους πληρώνουμε με τη φορολογία μας τα σπασμένα και τα καμένα του κάθε δήθεν πικραμένου; Αν θέλουμε να είμαστε ζούγκλα, θα πρέπει να αποδεχθούμε ότι κάποιοι έχουν πιο μακριά δόντια από τους υπόλοιπους. Μας αρέσει αυτό; Αρκετά πια!
ΑπάντησηΔιαγραφή