Από την εμφάνιση της πανδημίας Covid, εκτός από την ίδια την ιογενή νόσο με τις χιλιάδες των θανάτων μέχρι τώρα, υποφέρουμε και από μια ιδιαίτερα επικίνδυνη ψυχική νόσο. Τα συμπτώματά της είναι αυθαιρεσία σκέψης και λόγου και πεισματική ανοησία. Καθημερινά σχεδόν παρακολουθούμε ρεσιτάλ ημιμάθειας και παραπληροφόρησης με πρωταγωνιστές και καταλύτες κάθε είδους πειραγμένους, «ανθρώπους αδοκίμους τον νουν». Κάθε λογής επιχείρημα έχει επιστρατευθεί για να δικαιολογήσει την αντίδραση, μια στη νόσο, μια στο εμβόλιο, μια στο τεστ. Πιο πρόσφατο σύμπτωμα: η απόφανση μιας μητέρας που υποστηρίζει στην τηλεόραση ότι τα self-test θα βλάψουν την υγεία του παιδιού της, και για τον λόγο αυτό αρνείται να τα κάνει και ωθεί σε κατάληψη του σχολείου τους μαθητές (πώς ακριβώς η χρήση μιας μπατονέτας στη μύτη βλάπτει την υγεία, αφήνεται στη φαντασία του καθενός).
Αυτά συμβαίνουν όταν όλοι νομίζουν ότι μπορούν να γίνουν ειδικοί σε οποιοδήποτε θέμα απλώς βλέποντας βίντεο στο YouTube ή διαβάζοντας αναλύσεις και συμβουλές άγνωστης πηγής και κύρους. Ας σκεφθούμε λιγάκι: θα εμπιστευόμασταν ποτέ τη ζωή μας σε έναν αυτόκλητο ‘πιλότο’ που η μόνη του γνώση για τα αεροπλάνα ήταν όσα διάβασε στο Διαδίκτυο; Και αυτά όχι σε εξειδικευμένη ιστοσελίδα, αλλά σε ιστότοπο… μεταφυσικής, που μπορεί να υποστήριζε π.χ. ότι η χρήση αλεξιπτώτου είναι δεσμευτική της ελευθερίας και η πτώση από το αεροπλάνο πρέπει να γίνεται με απόλυτα ελεύθερους όρους και με ρυθμικές κινήσεις των βραχιόνων. Και πώς θα μας φαινόταν αν ένας φιλόσοφος έβγαινε και έλεγε δημόσια ότι οι πτυχιούχοι πιλότοι δεν ξέρουν τι τους γίνεται και ότι αρκεί και πρέπει να εμπιστευόμαστε στο Διαδίκτυο και τα μαθήματά του για να κυβερνούμε αεροπλάνο με ασφάλεια;
Αν τα παραπάνω ακούγονται εξωφρενικά, το ίδιο ισχύει κατά μείζονα λόγο για τους ισχυρισμούς και τις διακηρύξεις ποικίλων μη ειδικών για ιατρικά θέματα που είναι έξω από το γνωστικό τους πεδίο. Έχουμε ξαναγράψει ότι η ιατρική και η άσκησή της εμπεριέχει ένα στοιχείο αβεβαιότητας και ανασφάλειας, που προσπαθεί να το μειώσει με τις μελέτες, την διαχρονική παρατήρηση και την κλινική εμπειρία. Όσοι επεχείρησαν κατά καιρούς να ασκήσουν ιατρική με από καθέδρας αφορισμούς και διακηρύξεις, διαψεύσθηκαν με παταγώδη τρόπο. Κατά την διατύπωση του ιερού Χρυσοστόμου, «σεσίγηνται και λήθη παραδέδονται». Ειδικά η τρέχουσα νόσος έχει αποδείξει τη μεταβλητότητα και το απρόβλεπτό της, που μας κάνει να αλλάζουμε τακτικές και γραμμές πλεύσης εκεί που νομίσαμε ότι την κατανοήσαμε. Αυτό που μπορούμε ανθρωπίνως να κάνουμε είναι να εφαρμόζουμε την καλύτερη δυνατή αντιμετώπιση σε κάθε περίπτωση χωρίς καμία ψευδαίσθηση παντογνωσίας και παντοδυναμίας, προσπαθώντας να ελαχιστοποιούμε τα λάθη μας, με την ελπίδα και την ευχή η χάρη και ο φωτισμός του Θεού να θεραπεύει τα ασθενή και να αναπληρώνει τα ελλείποντα.
Δεν χρειάζονται πολλά λόγια για να πεις κάτι, αρκεί να έχουν την κατάλληλη έμφαση
Υπήρχε περίπτωση η μητέρα να εννοούσε το χημικό υλικό που είναι εμποτισμένο το βαμβάκι της μπατονέτας κατά την επαφή του με τον ρινικό βλεννογόνο;
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτο παράδειγμά σας με τους φιλοσόφους, μήπως να συμπεριλάβετε και φιλοσοφούντες πιλότους; Σαν αυτούς που κατά την διάρκεια μιας πτήσης φιλοσοφούν περί την ματαιότητα του βίου και προσπαθούν να ρίξουν το αεροπλάνο; Ακολουθούν μερικά σχετικά παραδείγματα :
-η επιφανής λοιμοξιολόγος ΑΛ, που είπε «κάναμε λάθος γιατί είχαμε ελλιπή στοιχεία» ή ο «ειδικός» περί τα οικονομικά της υγείας ΗΛ, που συμπεριφέρεται σαν κοινός εκπρόσωπος πωλητής φαρμάκων, ή η επικεφαλής της επιτροπής των ειδικών ΜΓ που δήλωσε ότι «έχουμε στις ΜΕΘ πολλούς εικοσάρηδες (!)» χωρίς καμιά παραπέρα τεκμηρίωση.
Το εάν «η ιατρική και η άσκησή της εμπεριέχει ένα στοιχείο αβεβαιότητας και ανασφάλειας» γίνεται κατανοητό, αρκεί τα παραπάνω να μην μεταφέρονται αδέξια και άκομψα στο κεφάλι του κασίδη μέσω φόβου και πανικού από χορτασμένες τηλεπερσόνες, ειδικές ή μη. Εκτός και αν αφήνουν χώρο για τους ψυχιάτρους που θα αναλάβουν μετά να μας σώσουν από τα ψυχιατρικά μας προβλήματα που μας κληροδότησαν «δωρεάν» οι φιλάνθρωποι ειδικοί, τάχα μου, επιστήμονες.
ΥΓ: «η ιατρική και η άσκησή της εμπεριέχει ένα στοιχείο αβεβαιότητας και ανασφάλειας που προσπαθεί να το μειώσει με τις μελέτες, την διαχρονική παρατήρηση και την κλινική εμπειρία». Νομίζετε ότι στις μέρες μας αυτό εφαρμόζεται στην περίπτωση των εμβολίων; (ρητορικό το ερώτημα).
Πολὺ σωστὰ καὶ σοφὰ τὰ λέτε, Γιατρέ μου Ὅμως οἱ ἐμμονὴ στὸ "θέλημα"]τοῦ ἐγὼ μᾶς κάνει νὰ φνταζόμαιστε "ὑμεῖς θεοὶ ἔσεσθε"Ἀλλοιμονό μας π.κ
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεκτές οι επισημάνσεις σας, αν και από το πλήθος τέτοιων που διατυπώνονται καθημερινά μπορεί κανείς να επιλέγει κάποιες που βολεύουν υπέρ ή κατά μιας άποψης. Τι γίνεται όμως με τη "μεγάλη εικόνα", με το σύνολο; Καλώς ή κακώς, οι αριθμοί μιλούν πολύ εύγλωττα και δεν μας αφήνουν περιθώρια για φιλοσοφίες. Όσοι βλέπουμε ασθενείς ή βιώνουμε απώλειες αγαπητών προσώπων κάτι παραπάνω ξέρουμε (συγγνώμη για το πρώτο πρόσωπο): αν έχεις δει ή ακούσει άνθρωπο να μη μπορεί να ανασάνει σε βαθμό ασφυξίας, δεν τον ξεχνάς εύκολα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΩς προς το υστερόγραφο, η συναγωγή στατιστικών στοιχείων από την κλινική εμπειρία σε ευρεία κλίμακα αποτελεί βασικό εργαλείο στην προαγωγή της υγείας. Από μια οπτική γωνία, μπορεί κανείς να θεωρήσει τους εμβολιασμούς σαν ένα παγκόσμιο πείραμα. Από μια άλλη, αν μέχρι τέλος του έτους (ή σε κάποιο κοντινό χρονικό σημείο) διαπιστωθεί σημαντική μείωση σοβαρών νοσήσεων και θανάτων (όπως ήδη καταγράφεται επίσημα στο Ισραήλ και στη Βρετανία), το αποτέλεσμα θα αποτελεί δικαίωση του εγχειρήματος και κάθε άλλη σκέψη θα περάσει στο περιθώριο.
Aν δεν απατώμαι η κυρία που αντέδρασε για τα self test επικαλέστηκε, μεταξύ των άλλων, και το γεγονός ότι πρόκειται για ιατρική πράξη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ ένωση βιοπαθολόγων επιβεβαίωσε κάτι τέτοιο.
https://www.alfavita.gr/koinonia/347473_self-test-sti-dikaiosyni-prosfeygei-i-enosi-biopathologon
Προφανώς η ένωση βιοπαθολόγων δεν αποτελείται από "ψεκασμένους" και "συνωμοσιολόγους" βεβαίως-βεβαίως...
Και η μέτρηση του σακχάρου από τους διαβητικούς, και οι ενέσεις ινσουλίνης πολλές φορές τη μέρα, αποτελούν ιατρικές πράξεις, που τις κάνουν οι ίδιοι οι άρρωστοι σε όλη τους τη ζωή. Ακόμη και η μέτρηση της αρτηριακής πίεσης υπό αυστηρή έννοια είναι ιατρική πράξη. Η ένωση βιοπαθολόγων είναι επαγγελματικό σωματείο και προασπίζεται τα συμφέροντα του κλάδου (κάτι ανάλογο επιχειρήθηκε και από τους φαρμακοποιούς, αλλά δεν έπιασε). Είπαμε: επιχειρήματα μπορούμε να βρούμε για ό,τι θέλουμε.
ΑπάντησηΔιαγραφήΛυπάμαι, αλλά περίμενα μια πιο επιστημονική απάντηση από σας.
ΔιαγραφήΣας παραθέτω το κάτωθι κείμενο που βασίζεται επί επιστημονικών βασεων: https://www.iatropedia.gr/ygeia/koronoios-prosekste-pos-kanete-to-self-test-proeidopoiei-i-galliki-akadimia-iatrikis/142511/
Με τη διαφορά ότι οι ιατρικές πράξεις που αναφέρετε πραγματοποιούνται με την συναίνεση του προσώπου. Δεν βρίσκετε εξαιρετικά ειδοποιό την συγκεκριμένη διαφορά;
ΑπάντησηΔιαγραφήΔέχομαι τόσο την επισήμανση για την ανακοίνωση της Γαλλικής Ακαδημίας Ιατρικής και την ένσταση για τη συναίνεση. Γι' αυτό άλλωστε τεστ μπορούν να γίνονται και σε εργαστήρια και από εκπαιδευμένο προσωπικό, για όσους διστάζουν ή δεν μπορούν για οποιονδήποτε λόγο να τα κάνουν μόνοι τους. Και σίγουρα θα προτιμούσα κι εγώ τα τεστ στο σάλιο που είναι πολύ πιο εύκολα και ακίνδυνα (από τα άλλα κάνω κάθε εβδομάδα σχεδόν).
ΑπάντησηΔιαγραφήδυστυχως με εχασες και απο περιστασιακο αναγνωστη
ΑπάντησηΔιαγραφή