Παρασκευή 2 Νοεμβρίου 2018

Ποια ανεξιθρησκία;

Είναι κάποιες ειδήσεις που σου σηκώνουν την τρίχα, αν έχεις μια στοιχειώδη ευαισθησία για τα όσα γίνονται στον κόσμο. Όπως π.χ. η περίπτωση της Άσια Μπίμπι, μιας απλής 47χρονης γυναίκας από το Πακιστάν, μητέρας πέντε παιδιών, που εδώ και πέντε χρόνια ήταν καταδικασμένη σε θάνατο από ισλαμικό δικαστήριο. Το έγκλημά της; Είναι Χριστιανή, και στο χωράφι που δούλευε έδωσε σε δυο άλλες εργάτριες, Μουσουλμάνες, να πιούν νερό από το ποτήρι που είχε πιεί η ίδια. Αυτό θεωρήθηκε προσβολή και βλασφημία προς τον προφήτη, και οι δυο διψασμένες, προφανώς από ευγνωμοσύνη, το κατήγγειλαν στον ιμάμη της περιοχής, κι εκείνος στην αστυνομία. Η καταδίκη έγινε με συνοπτικές διαδικασίες, αλλά η παγκόσμια κατακραυγή οδήγησε σε καθυστέρηση της εκτέλεσης (με απαγχονισμό) και την αναψηλάφηση της δίκης. Προχθές το δικαστήριο τελικά αθώωσε τη γυναίκα.
     Τέλος καλό, όλα καλά; Μακάρι να ήταν έτσι. Οι ειδήσεις μας λένε ότι με το άκουσμα της απόφασης ξέσπασαν μαζικές διαδηλώσεις σε όλη τη χώρα με αίτημα τη θανάτωση όχι μόνο της ‘ένοχης’ γυναίκας, αλλά και των τριών δικαστών που την αθώωσαν. Πρωτοστατεί, όπως διαβάζουμε, ένα φανατικό κόμμα, το TLP, που μόνος σκοπός ύπαρξής του είναι η καταπολέμηση της βλασφημίας (όπως την καταλαβαίνουν αυτοί). Ωστόσο το θέμα έχει πάρει τις τεράστιες διαστάσεις μιας δασικής πυρκαγιάς που τη φυσάει ούριος άνεμος. Για ποιο νόμο και ποια τάξη μπορεί να μιλήσει κανείς σε τέτοια ατμόσφαιρα;
     Με κίνδυνο να θεωρηθώ ρατσιστής, ας προεκτείνω τις σκέψεις που προκαλούν τέτοια γεγονότα στη δική μας ήπειρο. Με δεδομένη την κατάσταση των συνόρων μας και με τα μυαλά που η Ευρώπη (και οι ημέτεροι ιθύνοντες) κουβαλάει, πόσος χρόνος χρειάζεται για να αντιμετωπίσουμε και στα μέρη μας ανάλογα φαινόμενα; Σίγουρα δεν είναι όλοι οι μουσουλμάνοι ίδιοι. Πόσες λογικές φωνές όμως μπορούν να ακουστούν στο Πακιστάν (ή σε άλλες ισλαμικές χώρες) μέσα στη γενική αναταραχή; Και ποιος μπορεί αφελώς να ονειρεύεται ότι η ανεξέλεγκτη ροή θρησκευτικών πληθυσμών (που γίνεται μόνο προς μία κατεύθυνση…) θα συνεχίσει να εγγυάται τη θρησκευτική ελευθερία που η Δύση θεωρεί δικαίωμα και κατάκτηση εδώ και αιώνες; Όταν η φωτιά φτάσει στο σπίτι μας, θα είναι πολύ αργά για να σκεφθούμε την πυρασφάλεια.

7 σχόλια:

  1. Όλες οι θρησκείες είναι κακές.
    Αλλά κάποιες θρησκείες είναι ποιο κακές από κάποιες άλλες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Να μη μπερδεύουμε τις θρησκείες με τους ανθρώπους που τις εκφράζουν. Άλλο είναι να διδάσκεις "αν σε ραπίσει κάποιος στο ένα μάγουλο, γύρισέ του και το άλλο" και άλλο "θάνατος στους απίστους".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ο ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΘΡΗΣΚΕΙΑ,ΕΙΝΑΙ ΕΚΚΛΗΣΙΑ,Η ΟΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΕΙΣ ΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ,ΕΝΩ ΕΙΣ ΤΗΝ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΑΝΑΚΑΛΥΨΗ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ.ΤΙΣ ΑΛΗΘΕΙΕΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΗΤΑΝ ΑΔΥΝΑΤΟΝ ΝΑ ΤΙΣ ΒΡΗ Η ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΛΟΓΙΚΗ,ΔΙΑ ΑΥΤΟ ΤΟΝ ΛΟΓΟ ΗΛΘΕ Ο ΘΕΑΝΘΡΩΠΟΣ ΧΡΙΣΤΟΣ. Υ.Γ. ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΟ 11/3/18-7-27 μ.μ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Άλλο πράγμα η ανεξιθρησκεία και άλλο η ανοχή στον θρησκευτικό φανατισμό. Και φυσικά άλλο να "γυρίσεις και το άλλο μάγουλο" και άλλο να καθίσεις "ως πρόβατο" να υφίστασαι διώξεις. Απλά οι δυτικοί το έχουν παρακάνει με την ανοχή και αργά ή γρήγορα θα βρεθούμε αντιμέτωποι με ακόμα πιό σκληρά διλήμματα.
    Κατά την ταπεινή μου γνώμη πρέπει α)να δοθεί τέλος σε κάθε σχολή φανατισμού και β) να προστατευθεί ο γυναικείος μουσουλμανικός πληθυσμός από την ανεξέλεγκτη βιαιότητα και καταπίεση με την κάλυψη της θρησκείας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ευάγγελε, προβληματιζόμουν αν θα σχολίαζα ξανά για το θέμα που τέθηκε. Το έκανες εσύ. Έχω γράψει και σε παλαιά δοκίμιά μου δημοσιευμένα και αναλύσει: Εκκλησία και θρησκεία, ουδεμία σχέση. Το ένα στους αντίποδες του άλλου. Δυστυχώς, από τους οικουμενιστοαγαπούληδες του καιρού μας του κακού καί αυτό διατυπώνεται και διδάσκεται σκοπίμως και δολίως ανάποδα. Για τους δικούς τους σκοτεινούς και διαπλεκόμενους λόγους βεβαίως.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΘΕΙ ΚΑΙ ΓΥΝΑΙΚΕΙΟΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΟΣ ΠΛΗΘΥΣΜΟΣ ΚΑΙ ΟΛΗ Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΕΙΣ ΟΛΑ ΤΑ ΚΡΑΤΗ.Ο ΦΑΝΑΤΙΣΜΟΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΙΔΙΟΝ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ,ΔΕΝ ΝΟΜΙΖΩ ΟΤΙ ΑΓΙΟΙ ΤΗΣ ΕΚ- ΚΛΗΣΙΑΣ ΗΣΑΝ ΦΑΝΑΤΙΚΟΙ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή