Όπως μαθαίνουμε, η ‘Επιτροπή Εθνικού και Κοινωνικού Διαλόγου’ (περί τινος πρόκειται;) εισηγείται, μεταξύ άλλων, την κατάργηση στα σχολεία των παρελάσεων, του υποχρεωτικού εκκλησιασμού και της προσευχής. Ας αφήσουμε τις υπόλοιπες αντιεκπαιδευτικές προτάσεις της ‘Επιτροπής’ (π.χ. κατάργηση βαθμών και εξετάσεων) κι ας αναρωτηθούμε λίγο τι κακό πάθαμε όλοι εμείς που επί τόσα χρόνια στα σχολεία μας και παρελάσεις κάναμε και στην εκκλησία πηγαίναμε και στην καθημερινή προσευχή συμμετείχαμε. Ανεξάρτητα από τον δρόμο που (συνειδητά) επέλεξε ο καθένας αργότερα στη ζωή του, ζημιωθήκαμε σε κάτι; Μέσα στην γενική κοσμοχαλασιά που ζούμε είναι ανάγκη να αφαιρέσουμε από τους νεότερους οτιδήποτε θυμίζει πειθαρχία, συνείδηση, πίστη, καθήκον, ένα σημείο αναφοράς έξω και πάνω από τα ανθρώπινα; Τι άλλο θα πρέπει να περιμένουμε από τέτοιους σοφούς ‘Επιτρόπους’;
Κατά συγκυρίαν, φέτος συμπληρώνονται πενήντα χρόνια από την κήρυξη της διαβόητης Μορφωτικής Επανάστασης στη Μαοϊκή Κίνα. Διαβάστε όπου βρείτε τις αναμνήσεις ανθρώπων που έζησαν την τραγική αυτή εμπειρία (π.χ. τους ‘Άγριους Κύκνους‘ της Γιουνγκ Τσανγκ), όταν όλοι οι μαθητές ενθαρρύνονταν από το κομμουνιστικό καθεστώς να καταδίδουν τους γονείς τους, να ξυλοκοπούν, ακόμη και να σκοτώνουν με βασανιστήρια τους δασκάλους τους δι’ ασήμαντον αφορμήν, και γενικά να 'εκπολιτίζουν' αλλήλους με το στανιό. Ποια σχέση έχει αυτό με το προηγούμενο; Κατά τον Ντοστογιέφσκι, αν δεν υπάρχει Θεός (όχι με την έννοια της ανυπαρξίας, αλλά αν δεν τον αναγνωρίζεις ως Θεό), όλα επιτρέπονται: δέχεσαι τις εισηγήσεις και τις συμβουλές του οποιουδήποτε παράφρονα, μέχρι την ακραία βαρβαρότητα. Εκεί θέλουν να οδηγήσουν οι δικοί μας τα πράγματα; Ας ξέρουν όμως ότι όπως στρώνει κανείς έτσι θα πλαγιάσει μια μέρα.
Κατά συγκυρίαν, φέτος συμπληρώνονται πενήντα χρόνια από την κήρυξη της διαβόητης Μορφωτικής Επανάστασης στη Μαοϊκή Κίνα. Διαβάστε όπου βρείτε τις αναμνήσεις ανθρώπων που έζησαν την τραγική αυτή εμπειρία (π.χ. τους ‘Άγριους Κύκνους‘ της Γιουνγκ Τσανγκ), όταν όλοι οι μαθητές ενθαρρύνονταν από το κομμουνιστικό καθεστώς να καταδίδουν τους γονείς τους, να ξυλοκοπούν, ακόμη και να σκοτώνουν με βασανιστήρια τους δασκάλους τους δι’ ασήμαντον αφορμήν, και γενικά να 'εκπολιτίζουν' αλλήλους με το στανιό. Ποια σχέση έχει αυτό με το προηγούμενο; Κατά τον Ντοστογιέφσκι, αν δεν υπάρχει Θεός (όχι με την έννοια της ανυπαρξίας, αλλά αν δεν τον αναγνωρίζεις ως Θεό), όλα επιτρέπονται: δέχεσαι τις εισηγήσεις και τις συμβουλές του οποιουδήποτε παράφρονα, μέχρι την ακραία βαρβαρότητα. Εκεί θέλουν να οδηγήσουν οι δικοί μας τα πράγματα; Ας ξέρουν όμως ότι όπως στρώνει κανείς έτσι θα πλαγιάσει μια μέρα.
1η παρατήρηση: Πώς και τους ξέφυγε το "εθνική" στον τίτλο της επιτροπής; 2η: Μόνο η προτεινόμενη κατάργηση της βλακώδους αριθμητικής αξιολόγησης στο Δημοτικό αξίζει να συζητηθεί. Κι αυτό το κάνουν όχι για λόγους επιστημονικής δεοντολογίας αλλά από ιδεολογική σκλήρωση! 3η: Φαίνεται ότι λύθηκαν όλα τα προβλήματα των νεοελλήνων και η "υπεύθυνη πολιτεία" βρήκε να ασχολείται με άλλα πιο...πνευματικά! 4η: Είμαι ακόμη μέσα στην "εκπαίδευση" και δεν μπορώ να μιλήσω όπως θα ήθελα! Διαφορετικά, θα μιλούσαμε τη γλώσσα που καταλαβαίνει κάθε πικραμένος. Γνωρίζω όμως ότι με περιμένουν στη γωνία. Την πρώτη φορά τους ξέφυγα με ελιγμούς και την πανηγυρική αθώωσή μου και τώρα είμαι από πάνω. 7/12/16 στο Εφετείο Κομοτηνής ως εγκαλών και πολιτικώς ενάγων κατά 20 στο εδώλιο για συκοφαντική δυσφήμηση από κοινού και ψευδή καταμήνυση από κοινού ως προς το ποινικό μέρος. Αγωγή για αποζημίωση λόγω ηθικής βλάβης, έπεται. Όσοι γνωρίζουν, καταλαβαίνουν. 5η: Τίποτα δεν θα περάσει αν αποφασίσουμε εκ των έσω να καταστήσουμε τα επερχόμενα ανενεργά. Και επειδή αυτό οι περισσότεροι συνάδελφοι δεν πρόκειται να το κάνουν, κάποιοι άλλοι θα κάνουν "κρυφό σχολειό".
ΑπάντησηΔιαγραφή