Από τον χθεσινό 'Φαληρέα' της Καθημερινής αντιγράφω το ακόλουθο:
Το έγγραφο στο οποίο βρήκα το παρακάτω θαυμάσιο δείγμα γλωσσικής σαφήνειας
φέρει τον τίτλο «Οδηγίες για τον υπολογισμό του Γενικού Μέσου Όρου στην Α΄ τάξη
Γενικού Λυκείου και Εσπερινού Λυκείου για το σχολικό έτος 2012-2013».
Υπογράφεται από τον υφυπουργό Παιδείας Θεόδωρο Παπαθεοδώρου και απευθύνεται προς
τους εκπαιδευτικούς: «Ο Γενικός Μέσος Όρος προκύπτει από τη διαίρεση του
αθροίσματος των βαθμών ετήσιας επίδοσης των μη κλαδικών μαθημάτων και των
γινομένων των βαθμών ετήσιας επίδοσης των κλαδικών μαθημάτων πολλαπλασιαζομένων
επί το πλήθος των κλάδων του μαθήματος, διά του πλήθους των μη κλαδικών
μαθημάτων και των κλάδων των μαθημάτων». Έχω τη φρικτή υποψία ότι -εν αγνοία
βεβαίως των καθηγητών- η διατύπωση του μαθηματικού τύπου αποτελεί μέρος της
διαδικασίας για την αξιολόγησή τους από το υπουργείο! Διότι ας μου επιτραπεί να
αμφιβάλω αν η παράγραφος θα είναι κατανοητή από ορισμένους εκπαιδευτικούς, από
αυτούς που παρήγαγε το πανεπιστήμιο της Μεταπολίτευσης...
Ας μου επιτραπεί να συμπληρώσω κι εγώ ότι ακόμη και προ της Μεταπολίτευσης η απόπειρα ερμηνείας και εφαρμογής τέτοιου εγγράφου θα 'έκοβε' πολλούς φιλολόγους (ή ενδεχομένως και μαθηματικούς...). Αν αυτό είναι δείγμα γραφής της δημόσιας διοίκησης, τότε, κατά τον Δάντη, ας εγκαταλείψουν κάθε ελπίδα όσοι εισέρχονται σ' αυτήν.
Όταν δουλεύεις στο δημόσιο είσαι αρκετά συνηθισμένος σ' αυτή την απαίσια "ξύλινη" γλώσσα. Επειδή λοιπόν οι περισσότεροι υπάλληλοι δεν είναι δυνατό να γνωρίζουν "σουμεριακά", ακολουθούν την πεπατημένη οδό του εγγράφου με θέμα "ζητούνται επεξηγήσεις". Ακολουθεί άλλη "βαβυλωνιακή" ή "σανσκριτική" "επεξηγηματική εγκύκλιος" και σιγά-σιγά κάποιος παίρνει τη σύνταξή του έχοντας καταναλώσει σε χαρτί μια ... τεράστια δασική έκταση!
ΑπάντησηΔιαγραφήΤώρα φαντάζομαι να κατανοείτε το γιατί εύκολα το (νεο-) Ελληνικό κράτος παθαίνει εύκολα κάθε είδους καταστροφή...