Δευτέρα 20 Οκτωβρίου 2008

Επιτροπές και αλήθεια

Μερικές σκόρπιες σκέψεις σχετικά με την ‘επιτροπολογία’ των τελευταίων ημερών:

Ορισμός παρμένος από την ιστοσελίδα www.quotationspage.com: ‘Επιτροπή: μια ομάδα ανθρώπων που μεμονωμένα δεν μπορούν να κάνουν τίποτε, αλλά ως ομάδα αποφασίζουν ότι τίποτε δεν μπορεί να γίνει’ (Fred Allen, Αμερικανός κωμικός, 1894-1956).

Τι ακριβώς μας ενόχλησε στην υπόθεση του Βατοπαιδίου; Η εκποίηση δημόσιας περιουσίας, θα μου πείτε. Ειλικρινά, πότε ως έλληνες πολίτες νοιαστήκαμε για τη δημόσια περιουσία όταν δεν είχαμε βλέψεις σ’ αυτήν; Θυμηθείτε τη χήνα του Χότζα (βλ. Σύνδρομο στέρησης, Φεβρουάριος 2008).

Και τώρα καταφεύγουμε σε επιτροπές (κάποιου τύπου) για να μάθουμε τι ακριβώς συνέβη. Είναι δυνατόν μια επιτροπή να βγάλει στη φόρα την αλήθεια για τον εαυτό της; (ας θυμηθούμε, με χιουμοριστική ερμηνεία, την παλαιά αρχή του δικαίου ότι ‘ένοχος ένοχον ου ποιεί’ ή σε απλά κορακίστικα ‘κόρακας κοράκου μάτι δεν βγάζει’). Πολλοί αρθρογράφοι ήδη έχουν καταγράψει τα ποικίλα σκάνδαλα τα οποία ΔΕΝ διαλευκάνθηκαν από ισάριθμες επιτροπές στα 34 χρόνια της τρέχουσας ελληνικής δημοκρατίας.

Το να είσαι ‘εκλεγμένος’ σ’ ένα δημοκρατικό κράτος δεν σε κάνει αλάθητο ούτε αυξάνει το κύρος σου—αλλά μεγιστοποιεί την ευθύνη σου απέναντι σ’ αυτούς που σε εξέλεξαν. Το μόνο που καταλάβαμε με απόλυτη σιγουριά αυτές τις μέρες είναι ότι οι ‘εκλεγμένοι’ της χώρας αυτής έχουν φροντίσει να ‘βγαίνουν λάδι’ σε κάθε περίπτωση. Με το νόμο, βέβαια.

8 σχόλια:

  1. Τους πολιτικους, εστω κι εκλεγμενους, αρχοντες τους γνωριζαμε. Αυτο που δεν ηταν ευρεως γνωστο στην ελληνικη κοινωνια ειναι η σταση και η τοποθετηση ανθρωπων με θεσεις απο τον εκκλησιαστικο χωρο. Αυτοι που γνωριζουν, δυστυχως ανηκω σε αυτη την κατηγορια, ανθρωπους κι απο το ορος κι απο αλλα τμηματα της εκκλησιας δεν πεφτει απο τα συννεφα. Αντιθετα θεωρει πως ηλθε το πληρωμα του χρονου να εισπαραξουν αυτοι οι ανθρωποι τις συνεπειες των πραξεων τους. Το ζητημα ειναι πως η εκκλησια βαλεται συνολικα κι αυτο ειναι αδικο. Υπαρχουν εξαιρετοι ανθρωποι στον εκκλησιαστικο χωρο, ανθρωποι που αγωνιζονται, που προσευχονται που προσφερουν απο αγαπη κι οχι για να κατακτησουν δια των θεαρεστων πραξεων τον Παραδεισο. Αυτα που συμβαινουν με το Βατοπεδι δεν αφορουν μονο αυτο το μοναστηρι. Εγω που δυσκολευομαι να βγαλω το μηνα μου, αν κι εργαζομαι, εκνευριζομαι και θυμωνω ακουγοντας να παρελαυνουν εκατομμυρια ευρω σε ανθρωπους που ποτε τους δεν δουλεψαν. Εχω δει μοναχους να αγνοουν την αξια και τον κοπο του χρηματος.Εχω δει μοναχους να αποταμιευουν να επενδυουν.Κι αλλα πολλα που δεν αρκουν λιγες αραδες για να τα καταγραψουν.
    Ας μη μενουμε μονο στους αρχοντες που κρυβονται αλλα ας σταθουμε και σε αυτους που αθωωνουν και αγιοποιουν αυτους.Δυστυχως ζουμε σε εποχη απαξιωσης των παντων σε ολα τα επιπεδα.Και προσωπικα χαιρομαι που ηρθαν ετσι τα πραγματα διοτι ειναι η ωρα να ξεκαθαρισει ο καθενας και η καθεμια τη θεση του. Σε βαθος χρονου ολο αυτο θα ειναι υπερ της εκκλησιας, οχι αυτης που σερβιρουν καποιοι γιαπιδες μοναχοι αλλα της ουσιαστικης εκκλησιας αυτης που νοιαζεται και πεθαινει για τον αλλο κι αοχι αυτης που προσωποληπτει κι οχι αυτης που χρησιμοποιει την εκκλησια ως οχημα για την πολιτικη εξουσια. Μην μπω σε ονοματα..
    Κι οσο για την αληθεια, ο Χριστος ειναι μαλλον η αληθεια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Μέσα από την κάλυψη της ανωνυμίας, αγαπητέ pl, μπορεί ο καθένας να λέει ό,τι νομίζει. Δεν καταλαβαίνω πως όλοι δέχονται ότι δεν μπορούν να κάνουν ιατρική διάγνωση χωρίς να έχουν τα απαραίτητα τυπικά προσόντα και την ίδια ώρα να θεωρούν εαυτούς απολύτως ειδήμονες σε θέματα εκκλησιαστικά (Άγιον Όρος, Βατοπαίδι, εκκλ. περιουσία) και θεολογικά ("ο Χριστός είναι ΜΑΛΛΟΝ η αλήθεια" - η έμφαση δική μου).
    Θεωρώ πως ένα ιδιαίτερα πολύπλοκο θέμα, όπως αυτό του Βατοπαιδίου, θέλει προσοχή και προσευχή στην προσέγγισή του.
    Έχω, επίσης, έντονη διαίσθηση ότι όταν καταλαγιάσει ο κονιορτός που ξεσήκωσαν μάλλον τα ΜΜΕ και κάποιοι πολιτικοί στην Ελλάδα, για δικούς τους λόγους, θα δούμε όλοι μια διαφορετική αλήθεια, από εκείνη που προβάλλεται εκτενώς το τελευταίο διάστημα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αγαπητε Αναστασιε,μπορεις να εχεις οποια αποψη επιθυμεις κι ειναι δικο μου αναφαιρετο δικαιωμα να διατηρω τη δικη μου. Εσυ με το Αναστασιος θεωρεισαι επωνυμος; Δεν ανηκω στους ανθρωπους που κρυβονται. Απλα διαλεξα "ονομα" που ειναι αμεσα σχετιζομενο με μενα. Μην υποστηριζεις τοσο πολυ ανθρωπους που θελουν να λεγονται εκπροσωποι τηε Εκκλησιας. Τα πραγματα δεν ειναι παντα ετσι. Απο τοτε που ορισανε ως θεσμο την Εκκλησια την υποβαθμισανε. Αν δε ανατρεξουμε στο παρελθον θα δουμε σε διαφορες εποχες το ρολο που παιζανε οι εκαστοτε εκκλησιαστικοι ηγετες(ετσι οριστηκε να λεγονται,δεν φταιω εγω και γι αυτο). Ρόλο σκοτεινο πολλές φορες, υπουλο άλλες.Και νομιζω πως ο καλος λογισμος δεν ειναι κατι αρνητικο. Η αφελεια ομως ειναι. Γνωριζω προσωπα πραγματα και καταστασεις κι ειλικρινα ακομα απορω πως ειμαι εντος της Εκκλησιας. Μπορει η γνωμη μου να θεωρειται αιρετικη για πολλους η συμπεριφορα μου προκλητικη για αλλους αλλα ισως για το Θεό να ναι αυθεντικη. Κουραστηκα τοσα χρονια να βλεπω ανθρωπους γυρω μου να θελουν να διασωσουν μονο το τομαρι τους. Και να μη νοιαζονται αν ο διπλα εχει την οποια αναγκη. Αν ψαξει ο καθενας μεσα του θα ανακαλυψει πως ακομα και η εφεση προς την Εκκλησια πολλων ανθρωπων δεν ειναι παντοτε ουσιαστικη και γνησια. Στο βαθυτερο ειναι του ο ανθρωπος εχει πολλα ανεξερευνητα πραγματα. Σε ο,τι με αφορα αγαπω μαλλον βαθυτερα το Θεο και για αυτο προσπαθω να παραμεινω κοντα του.Κι ευτυχως αυτος δεν θεωρει πως η εκκλησια του κινδυνευει απο μενα. Δεν ξερω τι χριστιανισμο σε διδαξαν αλλα εγω επιθυμω να κρατω αυτο που θεωρω ουσιωδες στο χριστιανισμο. Κι αυτο ειναι η προσπαθεια κι ο κοπος να αποκτησει ο ανθρωπος εσωτερικη ελευθερια απο τα παθη του. Συγγνωμη που δεν κανω 500 μετανοιες τη μερα ή που δεν σταυροκοποιεμαι καθε τρεις και λιγο. Το κανω οποτε το νιωθω κι οχι ψυχαναγκαστικα μη βγω απο το προγραμμα. Και να σου πω και κατι τελευταιο, πιο πολυ Θεο και χριστιανισμο με διδαξαν καποιοι κοσμικοι ανθρωποι παρα αυτοι πουναι χωμενοι στις εκκλησιες καθε ωρα και στιγμη. Δεν μπορω να διακρινω την ηλικια σου, απο το κειμενο σου ομως υποθετω πως δεν εχεις εμπειρια ζωης. Αντιθετα με μενα. Οταν την αποκτησεις κι υπαρχει το μλογκ κι υπαρχουμε κι εμεις, τα ξαναλεμε. (Μπορει να κανω λαθος για την ηλικια. Αν ναι ζητω συγγνωμη κι αποσυρω τελευταιο κομματι.)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Aγαπητέ pl, ειλικρινά δεν σε παρεξηγώ καθόλου για τις ιδέες σου. Ακούγονται ενδιαφέρουσες. Οπωσδήποτε βέβαια έχεις δικαίωμα να λες την άποψή σου. Επιμένω όμως ότι την καταθέτεις ανώνυμα, ενώ εγώ το κάνω επώνυμα.
    Πάντως οι απόψεις και το πνεύμα σου δείχνουν ύφος και ήθος μάλλον κοσμικό. Αντιλαμβάνομαι ότι έχεις θέματα που χρήζουν τακτοποίησης στο μυαλό και την ψυχή και ίσως μια επικοινωνία με έναν πνευματικό να έβαζε σε κάποια σειρά τις σκέψεις σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. πλακα κανεις!!!ποια ειναι η επωνυμια σου; το Αναστασιος;η απαντηση ειναι πως υπαρχουν αλυτα στο μυαλο και στην ψυχη μου; ευχαριστω για την φιλοφρονηση. Μονο που γνωριζω πως συνηθως βλεπουμε στους αλλους οτι λειπει ή υπαρχει σε μας. Ελπιζω επισης να μην εισαι ο διαχειριστης του μπλογκ.
    Κι οπως και να ναι ετσι απαντας οταν στριμωχνεσαι; λεγοντας τους αλλους προβληματικους;αυτη ειν η εικονα που χεις για τους αλλους; ομορφη δε λεω και σε βολευει..ομως αν δεν εισαι ο διαχειριστης του μπλογκ,δεν επιθυμω να συνεχισω. και εχε υποψη πως ο Χριστος ειχε μεν μαθητες κοντα του αλλα κι ανοιχτες τις πορτες για ολους οσους επελγαν να μπουν. και θυμησου πως ο πρωτος κατοικος του παραδεισου ήταν ενα ληστης( εσυ θα λεγες ενας που χει αλυτα προβληματα) και της κολασεως ενας μαθητης του..
    Τελος..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Κατ' αρχάς φαίνεται πως και στα θέματα των ηλεκτρονικών χρειάζεσαι κάποια βοήθεια.
    Δεύτερον, ο πρώτος "κάτοικος", όπως λές, του Παραδείσου ήταν ο ληστής. Ξεχνάς βέβαια, ή παραλείπεις να αναφέρεις, για το ακριβέστερον, ο "μετανοημένος ληστής", ο οποίος είχε ενωρίτερα εξομολογηθεί στον Κύριο.
    Τρίτον, σίγουρα ΔΕΝ είμαι ο διαχειριστής του παρόντος blog, ο οποίος όπως φαίνεται έδειξε αρκετή ανοχή στην ανταλλαγή των απόψεών μας.
    Ζητώ συγνώμη Αντώνη για την κατάχρηση του χώρου σου. Υπόσχομαι να μην επανέλθω, ούτε κι αν προκληθώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Η κριτική είναι πάντα εύκολη, ιδίως στη χώρα μας. Αν κάνουμε λίγη υπομονή θα αρχίσουμε να διακρίνουμε την αλήθεια, αν και τα ΜΜΕ πιό πολύ μας μπερδεύουν παρά μας "φωτίζουν".
    Από την άλλη, μια και το θέμα είναι οι επιτροπές, ας αναρρωτηθούμε πόσα προβλήματα έχουν λύσει οι διάφορες επιτροπές, αλλά και ας κάνουμε και λίγο χιούμορ:
    Σε κάποιο παλαιό κείμενο ήταν γραμμένο: "Οι Έλληνες, ίνα διαβώσι τον Αίμον συνέστησαν επιτροπήν"!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ευχαριστώ τους αναγνώστες που έκαναν τον κόπο να καταθέσουν τα σχόλιά τους. Επειδή συμμερίζομαι την άποψη του pl ότι η εκκλησία βάλλεται συνολικά και αδίκως, αποφεύγω να ρίξω λάδι στη φωτιά μέχρι να φανεί πέραν αμφιβολίας τι ακριβώς γίνεται. Επιφύλαξή μου είναι ότι οι μεν πολιτικοί βγαίνουν ευσχημόνως από τον χορό, η πολεμική όμως κατά της εκκλησίας (και όχι μόνο κατά της συγκεκριμένης μονής) άπαξ και άρχισε, είναι δύσκολο να περιορισθεί. Από εκεί και πέρα, καθένας ας αναλάβει τις ευθύνες του, είτε ευθύνες προσευχής για τους πταίσαντες, είτε ευθύνες διοικητικές εφόσον έχει τέτοια αρμοδιότητα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή