Τετάρτη 27 Αυγούστου 2008

Προοδευτικός φωταδισμός

Κάθε τρεις και λίγο εμφανίζονται στο στερέωμα της δημοσιότητος κείμενα (όπως αυτό της Ξένιας Κουναλάκη στη σημερινή ‘Καθημερινή’ με τίτλο ‘Όνειρο θερινής νυκτός’) που αντιπαραθέτουν την ‘επιστημονική’ με την ‘θεολογική’ εκδοχή περί της δημιουργίας του σύμπαντος. Συνήθως οι γράφοντες κρατούν για τον εαυτό τους το δικαίωμα της γνώμης, ενώ αρνούνται το ίδιο δικαίωμα σε όσους αυτοί χαρακτηρίζουν ‘σκοταδιστές’ και ‘οπισθοδρομικούς’. Αν κάθε δημοσιογράφος (ή γιατρός ή όποιος άλλος) μπορεί να έχει γνώμη για το περιεχόμενο και την κατεύθυνση της παιδείας, τότε γιατί όχι και η Εκκλησία ή οι επίσκοποί της;

Ο υπογραφόμενος ‘σκοταδιστής’ δεν βλέπω πώς δυο παράλληλα επίπεδα (φυσική-επιστημονική γνώση και θρησκευτική-μεταφυσική πίστη) μπορούν να συγκρούονται όταν, σύμφωνα με τον μακαρίτη τον Ευκλείδη, δεν μπορούν ούτε καν να τέμνονται. Η επιστήμη μπορεί να με πάει από το σημείο Α στο Β στη φυσική ή την βιολογία. Δεν μπορεί να αποδείξει ότι υπάρχει (ή αντίθετα ότι δεν υπάρχει) Σχεδιαστής (Designer) στο δρομολόγιο αυτό. Για την παρουσία ή απουσία του βασίζομαι στην προσωπική μου πίστη στην ύπαρξη Θεού Δημιουργού, η οποία σε τίποτε δεν επηρεάζει την επιστημονική μου κατανόηση π.χ. για τα φαινόμενα των νόσων που παρουσιάζουν οι ασθενείς μου. Αυτό που μπορεί να επηρεάσει η πίστη μου είναι η προσέγγιση στον άνθρωπο, που οφείλω να τον βλέπω ως εικόνα του Θεού και όχι ωφελιμιστικά ως αντικείμενο εκμετάλλευσης, ως πειραματόζωο ή ως σκεύος ηδονής.

Η κ. Κουναλάκη απορρίπτει με πολλή σιγουριά την κατάρρευση των τειχών της Ιεριχούς. Μήπως ήταν παρούσα στο γεγονός; Δεν μου μοιάζει για συνομήλικη του Ιησού του Ναυή. Αν θεωρεί τον τελευταίο μυθικό πρόσωπο, θα είχε το θάρρος να στείλει τη γνώμη της για δημοσίευση και σε μια εβραϊκή εφημερίδα και να δεχθεί τις όποιες αντιδράσεις;

Τέλος, επειδή είναι γενικά κουραστικό να διαβάζει κανείς κάθε τόσο τα ίδια μπαγιάτικα επιχειρήματα, δεν νομίζουν οι διάφοροι ‘φωταδιστές’ ότι χύνουν πολύ σάλιο και μελάνι για να αποδείξουν ως ανύπαρκτο κάτι στο οποίο δεν πιστεύουν; Λίγη υπομονή: κάθε αμφιβολία θα λυθεί με την έξοδό μας από τον κόσμο αυτό.

3 σχόλια:

  1. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Μοιάζει οξύμωρο, αλλά ο γνωστός άθεος και νομπελίστας Albert Camus, υποστήριζε (και μάλιστα με πολύ καλά επιχειρήματα) ότι με την επιστήμη είναι αδύνατο να κατανοηθεί ο κόσμος, μια και όλοι εμείς και ο επιστήμονας βέβαια είμαστε μέσα στο σύμπαν, αποτελούμε μέρος του και επομένως δεν είναι δυνατό να το δούμε αντικειμενικά (από έξω)!
    Κάτι ήξεραν φαίνεται οι αρχαίοι που ξεχώριζαν το "φυσικό" από το "μεταφυσικό"... και επομένως από το Θείο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Τροποποίησα ελαφρά το αρχικό κείμενο για να συμφωνεί με την επιστολή που έστειλα στην Καθημερινή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή